It's me again

Daar ben ik al weer! Je hebt hier topdagen en flopdagen. Niet dat het vandaag flop is, maar even een beetje saaie dag (weer wat regelen enz.), maar het is wel erg warm vandaag! Ik zal nu even de afgelopen dagen beschrijven, want dat waren wel topdagen! Maandag moest er nog wel vanalles geregeld worden. Eerst weer naar het Work en Travel Centre (waar ik nu ook weer zit). Ik heb geboekt voor surfcamp! Yeah! Maandagochtend vroeg word ik opgehaald door de speciale surfcampbus en dan ga ik 4 dagen (2x2 uur les per dag) surfen ergens ten zuiden van Sydney. Ik heb er zin in! Hopelijk is het dan ook een beetje mooi weer. Nu wel al voor de derde dag! Dat surfcamp kostte natuurlijk wel wat, tja, je geld gaat er hier echt hard door heen...

Daarna gingen we, we waren met 4 meiden, naar de bank. Eerst even mijn traveller cheques op m'n Australische rekening laten zetten. Toen wilden we ook nog even gelijk onze pincode regelen (anders krijg je er een, maar pas na een paar dagen). Daarvoor konden we terecht bij Ross. Dat was wel weer lachen. Die hadden we ook al gezien bij het Work en Travel Centre toen we moesten tekenen voor onze bankrekening. Die gozer ziet er meer uit alsof die elke dag op z'n surfboard staat, dan dat ie in een bank werkt. Die ozzy jongens zijn meestal ook wel bijdehand, maar wel aardig en soms zelfs leuk, zoals deze dus, haha.

Hannie en ik moesten daarna naar Qantas voor dat gedoe met die tickets. Dat duurde lang, eerst een half uur wachten en toen een half uur met dat gedoe bezig zijn (was toch wel een groot probleem), maar nu hebben we elke nieuwe tickets met de juiste gegevens! Kostte gelukkig niets meer.

Vervolgens gingen Hannie en Ragna iets anders doen dan Carla en ik. Carla en ik gingen naar de Chinese gardens, maar daar zijn we toch maar niet in gegaan, want het kostte geld en het zag er niet zo boeiend uit. We gingen maar even in het gras in de zon liggen. Daarna nog door China Town gelopen en even gekeken in Market City. Op de terugweg boodschappen gedaan. Ik was al doodmoe van dat lopen de hele dag (en je loopt hier ook constant omhoog en omlaag). Terug in het hostel zijn we pasta gaan koken. Daarna nog de was gedaan en toen naar bed (toch al weer 0.00 uur of zo).

Dinsdag, gisteren dus, moesten we uitchecken. Geklooi om alles weer in te pakken in het halfdonker. De bagage hadden we opgeslagen bij anderen op de kamer. Het was wel weer erg mooi weer. Om 10.00 uur ging bijna de hele groep mee met de Free Sydney Tour van de Oz Experience. We gingen eerst naar een aantal mooie uitzichtspunten in het Sydney Harbour National Park. Echt heel hoog boven de zee op rotsen, met ook uitzicht op de stad. Ook even Bondi Beach bezocht, maar niet echt de tijd gehad om al op het strand te zitten. Daarna gingen we over de Harbour Bridge naar de andere kant van de stad. Naar Manly Beach waar we luchpauze van een uurtje hielden. Op de terugweg weer even gestopt bij het Luna Park, onder de brug. Daar vandaan konden we weer wat mooie plaatjes schieten van The Opera House (ik kan dat ding niet meer zien, haha). Toen terug naar het Base Hostel. Met een aantal jongens en meiden van de groep ben ik nog even een biertje gaan drinken in Darling Harbour. Dat was erg gezellig en ook een beetje afscheid van de groep, snik snik. Ik vind het nu wel jammer dat iedereen een beetje zijn eigen weg gaat, maar ja, iedereen heeft elkaars telefoonnummer en met oud & nieuw zijn weer veel mensen, net als ik, in Sydney, dus wie weet zie ik er dan wel weer wat terug.

Terug in Base weer wat pasta gegeten en Chicken Burgers die anderen niet meer hoefden (gewoon nog zelf gebakken hoor). Toen was het half negen en Carla en ik moesten door naar ons nieuwe hostel. Voor het eerst echt met de backpack om gelopen! Met de trein (nog geen 5 min.) naar Kings Cross. We stapten het ondergrondse station uit en stonden gelijk met onze backpackjes in het redlight district. Overal stripbars! Aan een normaal uitziende man (zegt natuurlijk niets, dat weet ik ook wel) hebben we de weg naar ons hostel gevraagd. We vonden het vrij snel. Die rugzak vond ik al zo zwaar voor dat kleine stukje... Het hostel, de Jolly Swagman (wat een naam), ligt een straat achter de red light straat, maar daar merk je er niet zo veel van dat het een hoerenbuurt is. Ik vind het sowieso wel meevallen. Ik had al allemaal rare verhalen gelezen en gehoord over Kings Cross, maar ik vind Hoog Catharijne in Utrecht 's avonds erger met al die junks. We delen nu een kamer met een Engels meisje en het andere bed is vrij. Eigen koelkast en bedlampjes. Gezelliger, maar wel wat viezer dan Base Hostel. Er zijn ook minder toiletten en douches, maar die zijn juist wel weer heel schoon gek genoeg.

Om half elf besloten Carla en ik maar weer eens naar, je raadt het al, The Opera House en de Harbour Bridge te lopen, want we moesten het toch ook nog eens 's avonds aanschouwen. Op de hoofdwegen is het hier altijd druk met mensen, dus daar kun je gewoon veilig lopen, ook 's nachts. Daar wat rond gekeken en weer wat foto's genomen. Rond twaalf uur liepen we terug. Hoe dichter bij Kings Cross, hoe meer straathoeren je ziet staan. Zien er allemaal ogenschijnlijk perfect uit, maar mannen, pas op, de meesten zijn eigenlijk zelf man!!! Hoor je ineens een lage mannenstem in de buurt van zo'n hoer, denk je, he, loopt er een klant op ze af of zo, blijken ze zelf te praten tegen elkaar. Bizar! Het erge is dat ze allemaal nog perfectere figuren hebben dan de meeste echte vrouwen. Ik zie bijna het verschil niet. Nu denken jullie vast, waar is Laura terecht gekomen??? Maar het valt echt wel mee en het is echt niet zo gevaarlijk hoor. Bij ons hostel, is het ook weer meer een backpackersbuurt met veel andere hostels en geen rare nachtkruipsels. Nou ja, ik moest er toch even over schrijven!

Ik heb in elk geval prime geslapen in de Jolly Swagman. We zitten daar 3 nachten. we kregen de derde nacht gratis vandaar dat we daar heen gegaan waren. Dan heb ik nog 3 nachten voordat ik op surfcamp ga, maar ik weet niet waar ik dan ga slapen en of Carla en ik wel of niet samen nog naar een ander hostel gaan. Nu ga ik hier nog even wat zaakjes regelen (kopieen maken e.d.). See ya!