Sydney

Hoi iedereen!

Ik zal even wat schrijven over de eerste dagen Sydney. Helaas kan ik nog even geen foto's erbij plaatsen want dat kan niet op de computer hier en ook niet op de computer waar ik gratis kan internetten bij de Work&Travel Company. Ik zal dus een keer een internetcafe moeten opzoeken.

Vrijdagavond hadden we dus een tour langs 4 clubs/bars (daar was ik toch gebleven?). Dat was erg gaaf! We kregen ook overal een gratis drankje. Eerst in Darling Harbour naar een pub. Het is daar echt gezellig! Overal lichtjes en partyboten die daar rondvaren. Vervolgens naar een cafe onder een ander hostel. Daar kon je behalve uit bier en wijn ook een house spirit nemen, dus we zaten gezellig aan de Wodka Cranberrysap. Toen naar een club onder weer een ander hostel waar we ook konden dansen. Daarna na weer een andere club. Het valt me hier nog mee met de muziek. Ik heb rock gehoord, in de derde draaide ze vooral R&B en in de laatste waar we heen gingen vooral Trance. Van alles wat dus. Die tour was dus al om 18.00 uur begonnen, dus om goed 13.00 uur waren we allemaal wel weer moe en zijn we met een groepje met een taxi naar huis gegaan (echt niet duur hier). Het was natuurlijk ook pas de tweede dag, dus we hadden last van nog wat lichte jetlagverschijnselen...

Gisteren was echt een geweldige dag. Ik heb eerst uitgeslapen tot half twaalf. Wel daardoor het ontbijt gemist, maar acht. Vervolgens boodschappen gedaan. Het was eindelijk lekker lenteweer (enkele Ozzies liepen al met hoeden op)! Gelijk maar zonnebrandcreme gekocht. Ergens in de middag ben ik met Carla richting The Harbour Bridge gelopen. We kwamen door The Rocks, een wijkje aan de haven met allemaal oude huisjes van de eerste bewoners hier. Daar was ook een leuk marktje. Ik hoorde Ierse muziek uit een pub komen, dus daar wilde ik wel even kijken. Het was dus ook een Irisch Pub. Even wezen kijken om de sfeer te proeven.

Toen konden we The Opera House eindelijk in de zon bewonderen, dus ik heb wat mooie plaatjes geschoten. We hebben lekker rustig aan gedaan en overal een beetje rond gehangen en gezeten. Ook nog wat foto's van The Harbour Bridge gemaakt. Het is hier gelijk veel relaxter met mooi weer (maar waar niet).

Op de terug weg hebben we in een hip uptown cafeetje een cappuccino gedronken. We waren ongeveer half acht weer in het hostel en toen zijn we, geloof het of niet, gaan koken! Heel Nederlands en gezond: Broccoli, kipschnitzels en aardappels! Om even het vitaminetekort van de reisdagen in te lopen. En vanavond weer zoiets!

Met wat anderen van de groep hebben we na het eten en wat hangen in de lounge hier nog even in de bar hier beneden gezeten. Het was echt een relax-dag!

Vandaag hadden we afgesproken om met de groep naar het strand te gaan, Bondi Beach, maar helaas, het was weer bewolkt! Dus daarom zijn Carla, Tamara en ik maar wat gaan lopen. Via Hyde Park naar de Botanic Gardens. Die Botanic Gardens waren wel mooi. Je kunt daar gratis in. Er zitten daar heel veel vleermuizen (eigenlijk Flying Foxes). Echt de bomen hangen er gewoon vol mee, en het zijn ook best wel grote, erg gaaf om te zien, ik kreeg het helaas niet goed op de foto. Ook veel (sub)tropische planten, leguanen en gekke vogels. Helaas begon het te miezeren, net toen wij zaten te eten aan de rand van de Gardens op een grasveld bij de haven. Daar hebben we ook nog staan wachten op een bruid. We zien echt constant bruiden hier, niet normaal. Deze gingen echt hun ceremonie houden in het park, dat was wel grappig (ondanks dat ik verder niet zoveel heb met dat hele trouwgedoe). We hebben onder het Opera House nog een cappuccino gedronken. Was ook gezellig. Het is nu natuurlijk ook weekend.

Nu hangt iedereen maar wat rond in het hostel. We hebben drie nieuwe roommates. Ik denk Ieren. Eentje heeft een gitaar mee. Wel grappig (en goed voor m'n Engels). De kamers zijn trouwens in de meeste hostels gewoon gemixt (man/vrouw). Dat is wel even wennen op zich (maar ja, alles went, ook het hele hostelleven). We hebben een kamer voor zes en vannacht lagen we er maar met z'n drieen. Carla, een Braziliaanse en ik. Dat was wel even lekker rustig. Nu is het gelijk weer een zooitje!

Morgen moet ik weer eens wat zaakjes gaan regelen... Achter m'n tickets aan, ik wil me opgeven voor een surfcamp (voor volgende week of zo), traveller cheques op de bank zetten enz. Er is voor de komende twee dagen mooi weer voorspeld, dus nu is het plan morgenmiddag met een aantal mensen naar Bondi Beach te gaan. Overmorgen hebben we een free Sydney tour. Zie ik nog eens alle bezienswaardigheden.

Dinsdag wil ik ook naar een ander hostel (ik had hier al 2 nachten bijgeboekt) in King's Cross. Een wat mindere buurt, maar wel goedkoper dan Sydney Central en er zijn veel hostels (en nog gezelliger dan hier). De week erop hoop ik dus 4 dagen op surfkamp te kunnen gaan in de buurt van Sydney. Daarna een maandje werken, beetje fruitplukken, en dan met kerts en oud&nieuw komt iedereen weer naar Sydney. Dit is het plan nu, maar dat kan allemaal elk moment weer veranderen. That's life hier! Tot een andere keer!!!